מוצרים בפורמט מוגדל לסקטור המקצועי
שליח עד הבית חינם החל מ 299 שקלים
חדש באתר: ללא מינימום הזמנה!
איסוף עצמי חינם ממשרדי החברה

איך שומרים על תמצית וניל?

כשאתם קונים תמצית וניל בסופר, אתם לא חושבים על תאריך התפוגה של הוניל, כיוון שבחנות סטנדרטית מדובר בתמצית וניל מלאכותית שמיוצרת מחומרים סינטטיים, שבהם יש חומרים משמרים שעוזרים לתמצית לשמור על חיי מדף ארוכים. מנגד, חיי המדף של תמצית וניל טבעית וטהורה, שטעמה נפלא ואיכותה אינה משתווה כלל לוניל סינטטי, שונה מאוד. כיוון שמקור הוניל הוא בפולי וניל או בלשון העם מקלות וניל טבעיים ואמיתיים, צריך לדעת איך לאחסן את אותה תמצית וניל כדי לשמור על הארומה הייחודית והמתוקה שלה ושל אותו תבלין נדיר. אך קודם לכן בואו נבין:

ההבדל בין וניל מלאכותי לבין וניל טבעי וטהור. 

בוניל מלאכותי יש מולקולה הנקראת ונילין סנטטי, שהיא תוצרת ישירה של חומצת פחם. תמצית כזו בעצם מבוססת על שימוש בחומרי טעם וריח סינטטיים כאשר הטעם של הוניל המלאכותי רחוק מאוד מהטעם האמיתי של הוניל שאנו מכירים ממדגסקר. 

תמצית וניל טהורה או מחית וניל בורבון מיוצרת ממצוי תרמילי / פולי וניל בתמיסה ייחודית בטמפרטורה נמוכה על מנת לשמר את הארומה והשמנים האתריים המצויים בפולים. כדי להיחשב וניל טהור, מיצוי הוניל חייב להיות מבוסס אך ורק על מקלות וניל טבעיים ללא שום תוספת כזו או אחרת. תמצית וניל ללא אלכוהול עדיפה פי כמה וכמה.

 

צרורות מקלות וניל
מקלות וניל בורבון. משמשים למיצוי וניל טהור ולהכנת התמציות

אורך חיי המדף של תמצית וניל פלאניפוליה 

למרות שתמציות הוניל מגיעות עם תאריך תפוגה, אין זה אומר שבאמת הוניל יתקלקל בתאריך הנקוב. הסיבה היא שחייבים לכתוב תאריך תפוגה. ולכן, בתנאי שמירה נאותים, אם נאחסן את התמצית בצורה נכונה בקירור היא תישאר ראויה לשימוש עם כל הארומה שבתוכה. מכיוון שאתם חובבי אפייה, רוב הסיכויים שלא תגיעו למצב שבו אתם מתלבטים לגבי תאריך התפוגה, מה גם שוניל משתלב נהדר ומשדרג כל מתכון – אז לא תיהיה לכם שום סיבה!

חשוב לא להשאיר את הבקבוק פתוח. הפתיחה מזמינה חיידקים והארומה עלולה לברוח עם הזמן.

בתמצית וניל המלאכותית אומנם חיי המדף ארוכים יותר, אבל שכתבחינו בהבדל בטעמים בין שתי 2 התמציות לא יהיה לכם יותר שום ספקות.

איך נאחסן את תמצית וניל

תמצית וניל צריכה להיות מאוחסנת במקום קריר ויבש עד הפתיחה, ולהימנע מחשיפה ישירה אל השמש. קרני ה UV של השמש מזיקות ופוגעות בארומה העדינה של הוניל. עוד חשוב להקפיד לא לאחסן את הבקבוק בקרבת תבלינים אחרים. 

בפלאניפוליה אנו מציעים לראשונה בישראל סדרת תמציות וניל טהורות בריכוזים שונים ומחיות וניל ברבון אמיתית. כלל המוצרים הינם ללא חומרים משמרים, אלכוהול או צבעי מאכל ומבוססים אך ורך על בסיס חומרים טבעיים ומיצוי מקלות וניל טהור. השפים בישראל כבר בחרו פלאניפוליה ועכשיו הגיע תורכם!  

 

טבלת חישוב דמי המשלוח

חישוב דמי המשולח בקופה יתבצע לפי הטבלה הבאה:

דמי המשלוח יתעדכנו אוטומטית בקופה, לפני ביצוע התשלום
בהתאם לסוג המשלוח שנבחר ולסכום ההזמנה.

סכום הזמנה בשקליםאיסוף עצמישליח עד הבית 
עד 7 ימי עסקים (למרכז 3)
0-299חינם35
300+חינםחינם
החשבון שלי
בקרוב!
חנות וניל