מוצרים בפורמט מוגדל לסקטור המקצועי
שליח עד הבית חינם החל מ 299 שקלים
חדש באתר: ללא מינימום הזמנה!
איסוף עצמי חינם ממשרדי החברה

מדוע מחירי הווניל כה יקרים?

על פניו, תמצית הווניל האמיתית נראית לנו פשוטה. סחלב הווניל גדל באזורים טרופיים והוא צמח ממשפחת הסחלבים שיכול להניב פרי (תרמיל). 

אז למה צמח הווניל עולה יקר כל כך, עד שהוא נחשב בעולם לזהב השחור. ולא עוד, אלא שהוא נחשב כיום לתבלין השני היקר ביותר בעולם, כשמחירו לקילוגרם עומד על ארבעת אלפים שקלים. גם תמצית וניל אמתית ולא סינטטית יכולה להיות יקרה למדי. הסיבה לכך היא בגלל כל התהליך הארוך שעובר צמח הווניל מאז הוא היה מקל וניל במדינת מדגסקר עד שהוא הגיע לתוך העוגה. על כך במאמר הבא: 

תהליך הגדילה:

פולי הווניל חייבים לעבור תהליך האבקה ספציפית על מנת לגדול כראוי. זה מחייב את החקלאי להאביק את פרח הסחלב שעליו צומחת השעועית. ההאבקה מתרחשת ביד והיא ספציפית מאוד לזמן מסוים. צמחי הווניל הם הסחלבים היחידים ממשפחה זו הנושאים פירות. צריך להמתין בסבלנות רבה, שלוש שנים, עד שהם מתחילים לשאת פרי, אלו הם הפולים.  זוהי אחת הסיבות לכך שמחירם מרקיע שחקים.

תוצרת: 

מהאבקה ידנית של שש מאות סחלבי וניל יוצרים ששה קילוגרמים של פולי וניל ירוקים. אלו מניבים בסך הכול רק קילוגרם אחד תמצית וניל. זה גם מסביר למה המחיר כל כך גבוה… 

סופת ציקלון: 

מדגסקר, שהיא היום יצרנית הווניל הגדולה בעולם, חטפה בשנת 2004 סופת ציקלון אווה שפגע בחופיה בדיוק בעונת הפריחה. הרבה מהסחלבים הושמדו, מה שגרם למחסור בווניל ולעליית מחירים. 

קוטפים מוקדם יותר:

כאשר תרמיל שעועית הווניל לא לגמרי מוכן לקטיף, חלק מהחקלאים קוטפים את הפולים, כיוון שהם רוצים להרוויח כמה שיותר כסף כשהמחירים גבוהים. קטיפת הפולים מוקדם מדי  מגיעה על חשבון איכות הווניל. הוא אינו מתייבש בשמש בזמן הנדרש לו, שהוא כשלושה חודשים. 

גניבות ללא סוף:

אם בעבר הגנבים היו לוקחים שקית אחת מלאה בפולי וניל, הרי  שכיום, כיוון שמחיר הווניל האמיתי זינק פי שישה בשנים האחרונות, הדבר גרם תאבון מוגבר לגנבים בשדות הווניל במדגסקר. החקלאים, שהם עניים, כי כמעט את כל הרווח מהווניל הטבעי והטהור מקבלים המתווכים שקונים את התרמילים ומוכרים אותם ליצואנים, נאלצים לשכור שומרים כדי לשמור על היבול שלהם.

 

לסיכום: הווניל הטבעי נראה לנו תמים וזול, אך הוא עובר תהליך מורכב עד שהוא מגיע לעוגה הביתית שלנו. בפלאניפוליה תמצאו תמצית וניל אמיתית ומקל וניל המגיעים ממדגסקר תוך הקפדה על איכות הווניל, או שבעצם אפשר לקרוא לו הזהב השחור.

טבלת חישוב דמי המשלוח

חישוב דמי המשולח בקופה יתבצע לפי הטבלה הבאה:

דמי המשלוח יתעדכנו אוטומטית בקופה, לפני ביצוע התשלום
בהתאם לסוג המשלוח שנבחר ולסכום ההזמנה.

סכום הזמנה בשקליםאיסוף עצמישליח עד הבית 
עד 7 ימי עסקים (למרכז 3)
0-299חינם35
300+חינםחינם
החשבון שלי
בקרוב!
חנות וניל