מוצרים בפורמט מוגדל לסקטור המקצועי
שליח עד הבית חינם החל מ 299 שקלים
חדש באתר: ללא מינימום הזמנה!
איסוף עצמי חינם ממשרדי החברה

תמצית וניל, הדבר האמיתי

עדיין משתמשים בתמצית וניל תעשייתית? לוקחים את הבקבוקון הקטן מהמדף בסופר? צר לנו לאכזב אתכם, זהו לא וניל! זה חומר סינטטי בטעם וניל! במאמר הזה אנחנו נעשה לכם סדר, מהי תמצית וניל אמיתית, ממה היא מיוצרת ומאיפה הכל מתחיל.
בעבר כשרצינו להשתמש בוניל נאלצנו להסתפק בוניל הפשוט והתעשייתי שניתן למצוא על מדף של כל סופרמרקט – כיום, העולם התקדם ואיתו גם העולם הקולינרי. היום כל שף שמכבד את עצמו משתמש במתכונים שהוא רקוח במקלות וניל איכותיים שהוא מקלף בעצמו, באבקת וניל טהורה ובתמצית וניל איכותית עם ריכוז גבוה במיוחד.

וניל אמיתי – סקירה מהירה

הוניל – או בעברית "שנף" – הוא זן של צמח הסחלב הצומח בייחוד באזורים טרופיים, חמים ולחים.
בעולם קיימים שלושה זני וניל עיקריים הראויים למאכל: טהיטנסיס המגיע מטהיטי, פומונה המצוי בדרום אמריקה והזן העיקרי פלאניפוליה. זן זה הקרוי בעברית שנף העלים, הוא זן הוניל הנפוץ בעולם כיום ומוצאו של הזן ממקסיקו ולכן וניל ממדגסקר ווניל מקסיקו הינם אותו זן. עיקר גידולו של זן זה כיום הוא במדגסקר.
כל זן של וניל מתאפיין בכמות שונה של ונילין שהוא החומר הפעיל, המעניק למקל הוניל את טעמו וריחו העשיר והמבוקש.
כאמור, מרבית הוניל המיוצר כיום בעולם מוצאו במדגסקר, המספקת כ 80% מהתפוקה העולמית אחריה ברשימה אך בכמות מזערית בהרבה: מאינדונזיה, מקסיקו, פאפואה ניו גאנה ועוד.

צמח הסחלב ממנו מפיקים וניל טבעי

מדוע הוניל הטבעי יקר כל כך?

וניל אמיתי נחשב לתבלין השני היקר ביותר בעולם, מייד אחרי זעפרן. הסיבה לכך היא שהוניל הוא מבוקש מאוד והייצור שלו כרוך בקשיי גידול רבים כמו:

  • שיח הוניל מטפס לגובה רב ואחת לשנה יש לכופפו שיהיה ניתן לטפל בו בקלות.
  • פרח הוניל נפתח רק אחת לשנה לשעות ספורות ורק בשעות אלו ניתן להאביקו.
  • האבקת הצמח נעשית בטבע רק על ידי דבורה מקסיקנית, שהיא קיימת רק ב… מקסיקו. וברוב מקומות גידולו נעשית האבקה ידנית באמצעות מקל מיוחד.
  • תרמילי הצמח גדלים במשך 9 חודשים ולאחריהם יש זמן קצר לקטיף, אם יאחרו לקטוף, זרעי הוניל יפלו וילכו לאיבוד.
  • לאחר הקטיף ישנו תהליך ארוך ומייגע של ייבוש מקלות הוניל ועוד תהליך העלול לקחת עד לשנה לפני שהוניל מוכן לשיווק.

כל זה גורם שקילו וניל טהור ואיכותי מגיע למחיר של 4,000₪ לק"ג אחד!

תמצית וניל טבעי קונים רק בפלאניפוליה.

בעקבות כל זה, כשבאים לקנות מקלות וניל איכותי, או תמצית וניל טהורה או כל אחד ממוצרי הוניל הטבעי, חשוב מאוד לקנות אותו במקום אמין, בעל תו תקן. איכות הוניל נקבעת מריכוז החומר וטיפול לא נכון או אריזה לא נכונה של המוצר פוגעת באיכותו.
בנוסף, יותר חסכוני לקנות את הוניל האיכותי, כי טיפה אחת מתמצית וניל עם ריכוז גבוה תספיק כמו חמישה טיפות מתמצית עם ריכוז נמוך, ומקל שלא נארז כראוי ויתייבש פשוט לא יספק את הריח והטעם הרצוי.

תמצית וניל טבעית

מה מיוחד אצלינו?

פלאניפוליה חרטה על דגלה את בשורת ומהפכת הוניל האמיתי והאיכותי בשיראל, שהיא מתכוונת להוביל. מוצרי וניל אלו מתאימים לאנשים שמעוניינים לשדרג את איכות המתכונים שלהם. אנו מקפידים על חומר גולמי איכותי, אריזה שומרת טריות ותו תקן מחמיר. בנוסף אנו מציעים מגוון של מוצרים שיתאימו לכל צרכי המטבח הפרטי והמוסדי.
לדוגמה: בפלאניפוליה תמצאו שלושה תמציות וניל אמיתי בריכוזים שונים. כך שכל אחד יכול לבחור בתמצית וניל המתאימה לו אישית לפי התקציב שהוא מעוניין להשקיע.

הסיבה,

ישנם סוגי מתכונים שבהם משתמשים בתמצית וניל, אך להם צרכים שונים, לדוגמה: לקרם ברולה או לגלידת וניל ומתכונים בעל טעם וניל מובהק נמליץ להשתמש בתמצית וניל עם ריכוז גבוה של 32% אם טעם הוניל בא רק להעשיר ולשפר את המתכון כגון עוגת שוקולד ולא להיות דומיננטי, רצוי להשתמש בתמצית וניל פלאניפוליה בריכוז 16%. שימו לב שכל התמציות עשויות ממיצוי פולי וניל מסוג בורבון מדגסקר, 100% מרכיבים טבעיים בלבד. בנוסף, בכל תמציות הוניל בסדרה יש את גרגירי הוניל, מה שמעיד שימוש בוניל אמיתי. זכרו: אם יש בזה גרגירי וניל, יש בזה וניל אמיתי!

קרם ברולה עם תמצית וניל אמיתי ומקלות וניל

מעוניינים לקבל ייעוץ מהשף? השאירו לנו פנייה באתר ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

טבלת חישוב דמי המשלוח

חישוב דמי המשולח בקופה יתבצע לפי הטבלה הבאה:

דמי המשלוח יתעדכנו אוטומטית בקופה, לפני ביצוע התשלום
בהתאם לסוג המשלוח שנבחר ולסכום ההזמנה.

סכום הזמנה בשקליםאיסוף עצמישליח עד הבית 
עד 7 ימי עסקים (למרכז 3)
0-299חינם35
300+חינםחינם
החשבון שלי
בקרוב!
חנות וניל