מוצרים בפורמט מוגדל לסקטור המקצועי
שליח עד הבית חינם החל מ 299 שקלים
חדש באתר: ללא מינימום הזמנה!
איסוף עצמי חינם ממשרדי החברה

מקלות וניל

אם אתם משתמשים במקלות וניל אתם כבר במקום טוב יותר מרוב האנשים. אתם יודעים להעריך מוצר איכותי וטבעי ויודעים מה ההבדל בינו לבין שאר תחליפי הוניל למינהם. מקל וניל טבעי הוא תבלין יקר ונדיר וכשאתם משקיעים בו אתם רוצים וצריכים לדעת איך לבחור את המקל הטוב ביותר. במדריך הבא נלמד איך להיות "מביני עניין" בכל הקשור למקלות וניל איכותיים.

מה זה מקל וניל אמיתי

מקל וניל אמיתי הוא וניל בצורתו הטבעית כפי שגדל מן הצמח (סחלב) שממנו מפיקים את פולי הוניל.  בתוך המקל מצויים אלפי גרגירים קטנים ושחורים אשר נושאים את מולקולת הונילין האחראית על הטעם הייחודי. בין השאר, מאותם גרגירים מפיקים את תחליפי הוניל השונים כגון: מחית וניל, תמצית וניל ואבקת וניל ועוד.
לאחר הבשלתם על שיח הוניל, מקלות הוניל נקטפים ועוברים תהליך ייבוש מסורתי, ארוך ומייגע על מנת להגיע לתוצר הסופי כפי שאנו מכירים אותו. בסוף התהליך המקלות נארזים בקפדנות ונשלחים לצרכן. כמו בכל גידול חקלאי חלק ממקלות הוניל אינם מגיעים אל הצרכן הסופי והם מיועדים למפעל שבו מפיקים מהם את התחליפים השונים.

הסיבה להעדפת מקלות וניל על פני התחליפים השונים היא פשוטה: זהו וניל בצורתו הטבעית ללא כל טרנספורמציה או התערבות מצד האדם. ששימוש במקל וניל נותן את התוצאה הטובה ביותר שאף תחליף גם אם הוא טבעי ומורכז מאוד יכול להביא.

מקלות וניל טבעי

 

איך לזהות מקל וניל איכותי

הדבר הראשון שנבדוק הוא צורת האריזה. מקל וניל שלא נארז באריזה טובה ואטומה מתייבש ומאבד את הארומה. בפלאניפוליה אנו מקפידים לארוז את מקלות הוניל במבחנות סגורות שמיועדות לשמור על טריות המוצר ועל איכותו. "אריזה טובה" הכוונה לאריזת זכוכית בלבד. כמו שלא אורזים יין משובח בבקבוק פלסטיק כך מקלות וניל אורזים אך ורק באריזות זכוכית. הסיבה היא כמובן כימיה. וניל, כמו יין, מפתח יחסים עם הזכוכית וממשיך להתפתח בזכותה מה שאינו כך בפלסטיק (שגם מזהם מאוד על הדרך).

השלב השני הוא לבדוק כמה סימנים שמעידים על איכות המקל, הסימנים: 

  • מקל וניל יבש היטב – מקל וניל איכותי זהו מקל שיובש כהלכה, אם הוא בשרני מידי הוא כנראה מכיל הרבה מים ועלול להתקלקל במהירות – ראו הזהרתם.
  • מקל וניל צריך להיות בעל צבע שחור עמוק ומעט מבריק.
  • גמיש מאוד – במקל וניל איכותי אמור להיות שפע של שמן אתרי שנותן למקל גמישותו, אם הוא לא גמיש סימן שחסר בו שמן אתרי שמעיד על איכות המוצר.

הנה שני שיטות שיתנו לכם דרך לבדוק את איכות מקל הוניל שברשותכם: 

  1. קחו את המקל ביד ונסו לעשות ממנו קשר, אם הוא נשבר / נסדק הוא כנראה יבש מידי או בוסר.
  2. קלפו מעט ממקל הוניל וטעמו את הגרגירים, לגרגירי הוניל לא אמור להיות טעם מיוחד, הטעם מופק על ידי החום בבישול או אפייה. אם יש לגרגירים טעם אלכוהולי / חמוץ או של שמרים סימן שהמקל מקולקל ואינו מומלץ כלל לצריכה.
מקלות וניל באריזה אטומה

 

איך משתמשים במקל וניל

אנו נדרשים "לחלץ" את תוכן מקל הוניל. ניתן לעשות זאת בפשטות בעזרת סכין חדה. חוצים ל-2 את מקל הוניל לאורכו. הופכים את הסכין כך שהצד החד כלפי מעלה. מחליקים את הסכין על מקל הוניל החתוך ובכך מגרדים את הגרגירים השחורים.  את הגרגירים השחורים מוסיפים למתכון. אם מדובר בקינוח כגון קרם ברולה או גלידת וניל, מומלץ גם להוסיף את התרמיל המרוקן לחלב / לשמנת בזמן הרתיחה לחיזוק הטעם.
ממקל וניל משומש ניתן להכין סוכר וניל: מייבשים היטב את מקל הוניל ואז טוחנים אותו עם מעט סוכר והנה לכם סוכר וניל נהדר.

אם מקל הוניל שקניתם התייבש לכם, חתכו אותו לחתיכות קטנות והשתמשו בו כמו בחליטה: השרייה של 10 דקות בנוזל חם תעשה את העבודה. אל תשכחו לסנן כמובן את החתיכות. 

חשוב לזכור! 

מקלות וניל לא מאחסנים לא במקרר ולא במקפיא. שניהם מייבשים את המקלות ופוגעים בארומה. ממש כמו שלא מאחסנים יין משובח במקפיא או ב 4 מעלות.  ההמלצה שלנו היא לאחסן את מקלות הוניל באריזתם המקורית במקום מוצל ובטמפרטורת שבין 15 – 18 מעלות.  הפתרון הטוב ביותר הוא כמובן מקרר יין. 

ולסיום, מקל הוניל הוא מוצר איכותי מאוד שיכול לשדרג כל מנה וקינוח למנת שף. מומלץ מאוד להשקיע במוצר איכותי שיתן לכם את הטעם העשיר ביותר ואת הארומה המושלמת.

 

רוצים לקנות מקלות וניל איכותיים? עברו לחנות לעמוד מקלות וניל ותראו את המגוון הגדול שלנו.

שימוש במקל וניל טבעי
טבלת חישוב דמי המשלוח

חישוב דמי המשולח בקופה יתבצע לפי הטבלה הבאה:

דמי המשלוח יתעדכנו אוטומטית בקופה, לפני ביצוע התשלום
בהתאם לסוג המשלוח שנבחר ולסכום ההזמנה.

סכום הזמנה בשקליםאיסוף עצמישליח עד הבית 
עד 7 ימי עסקים (למרכז 3)
0-299חינם35
300+חינםחינם
החשבון שלי
בקרוב!
חנות וניל