מוצרים בפורמט מוגדל לסקטור המקצועי
שליח עד הבית חינם החל מ 299 שקלים
חדש באתר: ללא מינימום הזמנה!
איסוף עצמי חינם ממשרדי החברה

גלידת וניל אמיתי

ללא כל ספק זהו טעם הגלידה המועדף בעולם. אין אחד מאיתנו שעוד לא טעם גלידת וניל כזו או אחרת בין אם זה בגלידרייה שכונתית, בין אם זה גלידת וניל שקונים בחוף היום או בכלל גלידה באריזה משפחתית שמוצאים בסופר. למעשה, מאז שאנחנו קטנים זוהי הגלידה "ברירת מחדל" של רובנו והרבה מאיתנו בוחרים בטעם הוניל כשצריך ללכת על "בטוח". אבל מדוע בעצם? מה יש בטעם הוניל שהפך אותו לכל כך פופולארי? מה ההבדל ואיך לזהות בין סתם גלידת וניל שמוצאים בכל סופר לבין גלידת וניל אמיתית? הכל על הטעם שכבש את כולנו במאמר הבא.

סיפורו של וניל טבעי 

כידוע, וניל אמיתי הוא מין צמח למשפחת הסחלביים. פולי הוניל הם פרי אותו סחלב מסוג פלאניפוליה. זהו סחלב עדין, נדיר ועתיק מאוד. למעשה וניל הוא בעצם תבלין לכל דבר ועניין. בצורתם הטבעית, הגרגירים הנושאים את המולקולה האחראית על טעם הוניל הייחודי (הלא הוא "ונילין" – ומכאן שמו של הוניל) מגיעים בעין תרמיל שחור ומעט שמנוני. תרמילים אלו נקראים פולי וניל / מקלות וניל. 

ידוע כיום שמקלות וניל היו בשימוש עוד בימי האזטקים אשר סחרו בוניל עם בני שבט הטוטונאק שעסקו בגידול תבלין זה. עדות כתובה ומפורסמת מספרת שכאשר הגיע הכובש הספרדי הנודע קורטז לחופי מקסיקו הוא התקבל בברכה ע"י האזטקים במשקה מסורתי ועתיק הנקרא בספרדית "משקה האלים". המשקה עשוי מפולי שוקולד ומתובל במקלות בוניל והיה מוענק לגיבורים שבשבט כדי שייתחזקו לפני המלחמה. קורטז התלהב מהשוקולד ומהוניל ומשם הביא אותם איתו כשחזר לאירופה. מעצם השם של המשקה כבר אז בימי קדם הבינו ילידי מקסיקו והשתמשו בסגולות הרפואיות הקשורות לוניל שרק בעת האחרונה המדע חוזר ומגלה. כאן ניתן לקרוא בהרחבה על ההיסטוריה המלאה של התבלין הייחודי הזה.

שימוש במקל וניל טבעי

וניל – ריח גן עדן

למעלה מ 500 שנים עברו וטעם הוניל הפך פופולארי מאוד עד כדי כך שזהו הטעם המועדף בעולם כיום על בני האדם. זהו גם הטעם הנצרך כיום. כן אתם קוראים נכון – יותר מקפה, פלפל או שוקולד. רבים מאיתנו לא שמים לב אבל במוצרים רבים מאוד מתעשיות שונות יש וניל. הוא יבוא בצורת טעם או ריח או שניהם בתעשיית המזון. בתעשיית הקוסמטיקה נוכל למצוא מולקולות של וניל בקרמים רבים, בבשמים ומוצרי פנאי. בתעשיית חומרי הניקוי המגוון הוא רחב: מחומרי ניקוי לרצפה ועד מטהרי אוויר למינהם וסבוני כלים – בכולם יש וניל. בתעשיית הפארמה במגוון תרופות יבוא לידי ביטוי טעם וניל עדין בנוסף לשימוש במולקולות וניל לצורך הפקת תרופות מסויימות. אבל. וכאן מגיע אבל גדול. ברוב מוצרי התעשייה האלו אין וניל אמיתי כמו שהזכרנו בהקדמה ולמעשה אין כל קשר בניהם לבין וניל, טעמו או ריחו. 

החשיבות בבחירת וניל טהור

תרכובת הוניל המצויה כיום בתעשייה היא "ונילין סנטתי" או וניל מלאכותי. זוהי תרכובת מחומצת פחם הנקראת "פנול". אין לה שום קשר לוניל טבעי ואמיתי. בכתבה הקודמת הרחבנו על כך רבות ועל ההבדל בין תמצית וניל "בטעם וניל" שמוצאים בכל סופר לבין תמצית וניל טהורה או מחית וניל אמיתית. כפי שכבר בטח הבנתם, התעשיות האלו משתמשות בוניל מלאכותי מכיוון שוניל טבעי הוא דבר יקר. וניל הוא התבלין השני היקר בעולם ונחשב לנדיר ונחשק. הביקוש העולמי עולה על ההיצע ועל הכמות שמסוגל האדם לגדל ממש כמו זעפרן.

שימוש למקל וניל טבעי

 

גלידה אמיתית עושים רק עם וניל אמיתי

כמובן שאם קראתם את המאמר הסקתם כבר את המסקנה המתבקשת: בגלידת וניל אמיתית צריך להיות וניל אמיתי וטבעי. אז כיצד ניתן לזהות זאת? קודם כל לפי העין. הביטו ברכיבים ממנו היא עשוייה. אם רשום "תמצית בטעם וניל" או חומרי טעם וריח או כל תרכובת אחרת של וניל שהיא לא טבעית פשוט אל תקנו! אם יש לכם ספק הביטו בגלידה עצמה. זוכים את הגרגירים השחורים הנמצאים בתוך מקלות הוניל? אז גלידת וניל אמיתית אמורה להכיל את אותם הגרגירים. אם נתקלתם בהם כבר בעבר אז עכשיו תדעו שזה לא פלפל שבטעות נפל למתכון. אלו הם גרגירי הוניל הטבעיים. כמובן שלא נשכח את מבחן הטעם. אם כבר טעמתם גלידת וניל אמיתית בעבר אתם תדעו לזהות בוודאות אם יש בה וניל טבעי או לא. אם עדיין לא טעמתם אז אתם ממש צריכים לנסות אחת כזאת – אתם תופתעו לגלות טעם עדין, מיוחד וחדש. גם אם אתם לא רגילים אליו – אם חשובה לכם הבריאות וחשוב לכם לדעת מה אתם מכניסים לפה, מהר מאוד תתרגלו ולא תוכלו להיפרד מהטעם הכל כך פופלארי – הלא הוא טעם הוניל האמיתי שהתגלה עוד אי שם במקסיקו בתקופה העתיקה.
יש לכם כבר גלידת וניל במקפיא ואתם מעוניינים בטיפ איך לשדרג אותה? או שאתם בכלל מעוניינים להכין אחת כזאת בעצמכם!
מה שמפריד ביניכם לבין זה הוא מעט וניל אמיתי פלאניפוליה שתוכלו למצוא כאן בקלות בחנות שלנו תחת מגוון מוצרים ייחודיים!

גלידה עם תמצית וניל טבעי
טבלת חישוב דמי המשלוח

חישוב דמי המשולח בקופה יתבצע לפי הטבלה הבאה:

דמי המשלוח יתעדכנו אוטומטית בקופה, לפני ביצוע התשלום
בהתאם לסוג המשלוח שנבחר ולסכום ההזמנה.

סכום הזמנה בשקליםאיסוף עצמישליח עד הבית 
עד 7 ימי עסקים (למרכז 3)
0-299חינם35
300+חינםחינם
החשבון שלי
בקרוב!
חנות וניל