מוצרים בפורמט מוגדל לסקטור המקצועי
שליח עד הבית חינם החל מ 299 שקלים
חדש באתר: ללא מינימום הזמנה!
איסוף עצמי חינם ממשרדי החברה

שימושים לתמצית וניל

במאמר הבא נכתוב על גלגולו של צמח הוניל, ומהם השימושים הנפוצים לטעם המופלא.   

אין טעם יותר אהוב מגלידת וניל. תשאלו כל ילד וילדה. טעמו המתקתק של הוניל מופק מסחלב וניל שהחל את דרכו אי שם ביבשת אמריקה הצפונית ובפרט במקסיקו, שם היה בשימוש לראשונה ע"י בני שבט הטוטונאק, המאיה והאצטקים מצפון. הם גילו את השימוש בתרמילי הוניל, שהם למעשה פירות אותו הסחלב. בני אותם שבטים הפיקו ממנו משקה מקומי המורכב מפולי קקאו, פלפל, אגוז טונקה וכמובן וניל טבעי. המשקה נקרא עד היום "משקה האלים" אודות תכונותיו הרבות ומעלותיו הבריאותיות.

בתחילת המאה ה 16, הגיע הכובש הספרדי פרננדו קורטז מספרד למקסיקו. הילידים הגישו לו כברכת שלום את אותו משקה האלים המתובל בוניל. קורטז התרשם מאוד מהמשקה ולקח כמות גדולה של קקאו ומקלות וניל לספרד. משם הוניל הופץ ברחבי אירופה והפך פופולרי ביותר, במיוחד בשלהי כהונתו של המלך לואי ה 14 בצרפת. במאה שנים האחרונות עם התפתחות הכימיה והמדע נולדה אותה "תמצית וניל" מוכרת ומדוברת שמופקת עד היום ממקלות וניל איכותיים על בסיס רום או כל אלכוהול אחר. 

 

מקלות וניל
תמצית וניל מופקת ממקלות וניל איכותיים.

יתרונות לתמצית וניל אמיתית:

אם הסתכלתם פעם על מתכון או יצא לכם לאפות, בטוח שמתם לב שכמעט אין מתכון בלי מעט תמצית וניל כזו או אחרת. יתרה מכך, אם תכנסו לקונדיטוריה תראו שהקונדיטורים והשפים לא זזים בלי תמצית וניל טהורה ואיכותית. הם משתמשים בה במגוון מתכונים, מתוקים, קינוחים, גלידות ובמוצרי מאפה.

בצרפת, כל קונדיטוריה שמכבדת את שמה, לא תכניס לשום קינוח, תמצית שאיננה אמיתית – והכוונה היא כמובן לתמצית וניל סינטטית כזו שיש בכל סופר.

לא במקרה מפזרים השפים אזהרות כנגד תמצית הוניל המלאכותית שעשויה מוונילין סינטטי (שהוא תרכובת של חומצת פחם!). וניל אמיתי מכיל למעלה ממאתיים וחמישים מרכיבים בעלי ניואנסים שונים, בדיוק כמו ביין משובח היוצרים יחדיו את טעמו הייחודי הממכר והבלתי נשכח של וניל אמיתי. לעומת זאת הטעם המודגש בתמצית וניל התעשייתי מנסה לחכות ללא הצלחה רק רק תרכובת אחת מתוך כל אותם מרכיבים אלו. כתבנו מאמר על למה להשתמש בתמצית וניל טבעית מוזמנים לקרוא.

שימושים לתמצית וניל אמיתית: 

תמצית הוניל אמיתית או תמצית וניל טהורה תוכלו למצוא גם כניחוח בתעשיית הקוסמטיקה, הפארה והפנאי. בתחילת שנות התשעים הכניסו יצרני הבושם את ריח הוניל בניחוחותיה. הריח מעלה זיכרונות ילדות מתוקים שגורם לפופולריות רבה בקרב הצרכנים. 

מה שמפתיע, שלתמצית הוניל האמיתית, זו שמייצרים אותה מסחלב הוניל, יש שימוש גם בעולם הרפואה. יעילותה הוכחה מטיפול בכאבי שרירים ועד תרומה לבריאות הנפשית, לבעיות בעיכול, להורדת סטרס לרפאון פצעים מוגלתיים ועוד. אנו נביא בהמשך מאמר מפורט אודות יתרונותיו הבריאותיים של סחלב הוניל. 

 

סחלב טבעי
סחלב וניל במדגסקר ממנו מופקת תמצית הוניל.

 

איפה מוצאים תמצית וניל טהורה? 

אם תרצו להנות מסגולותיה של תמצית וניל טהורה ואמיתית, תוכלו לרכוש אותה אצלנו, במגוון ריכוזים שמתאימים לכל כיס, כאן באתר 'בפלאניפוליה'. גשו עוד היום לחנות המובילה בישארל למוצרי וניל 100% טבעיים. תמצית הוניל שלנו מופקת מופלי צמח הוניל ממדגסקר מזן "בורבון" והיא 100% מחומרים טבעיים, ללא כל תוספות כימיות או סינטטיות. 

וניל טבעי בדרך כלל מגיע בכמה צורות:
תמצית וניל טהורה, מחית וניל אמיתית, אבקת וניל, מקלות וניל וסוכר וניל טבעי.
לא משנה באיזו צורה תעדיפו אותו – העיקר הוא להתשמש בוניל אמיתי וטבעי כזה שהמקור שלו הוא מאותם מקלות וניל.

לסיכום, יתרונות תמצית הוניל אינם מוגבלים רק לטעם העשיר בגלידה האהובה עליכם. שילובה בתזונה היומיומית ובמתכונים מתוקים עשויה להשפיע באופן חיובי על מצב הרוח שלכם ועל הסובבים אתכם!

מדגסקר, מקור הוניל

 

*הנאמר במאמר הינו בגדר המלצה בלבד ואינו מהווה עצה רפואית ו/או תחליף לעצה בנוגע לכל סוג של התייעצות רפואית, תזונתית ובריאותית.

טבלת חישוב דמי המשלוח

חישוב דמי המשולח בקופה יתבצע לפי הטבלה הבאה:

דמי המשלוח יתעדכנו אוטומטית בקופה, לפני ביצוע התשלום
בהתאם לסוג המשלוח שנבחר ולסכום ההזמנה.

סכום הזמנה בשקליםאיסוף עצמישליח עד הבית 
עד 7 ימי עסקים (למרכז 3)
0-299חינם35
300+חינםחינם
החשבון שלי
בקרוב!
חנות וניל